Promotiekanalen
Promotiekanalen

PromoCie


Website

Promotiekanalen

Op deze pagina vind je een aantal verschillende kanalen die je kunt gebruiken bij het promoten van je activiteit. Niet elk promotiekanaal zal van toepassing zijn bij elke activiteit, maar het is een handig lijstje om even na te lopen zodat er niets ontbreekt aan de promotie van je activiteit!

  • Website agenda Zet je activiteit sowieso op de activiteitenkalender. Zo snel mogelijk! Vergeet niet de teksten ook in het Engels te vertalen, want niet al onze leden spreken Nederlands.
  • Posters Kijk op de site hier voor een illustratorhandleiding. Denk verder nog na over de volgende dingen:
    • Hoe ga je duidelijk maken dat jouw activiteit bij A–Eskwadraat hoort?
    • Wanneer wil je dat jouw poster gedrukt is?
    • Dus wanneer moet het ontwerp af zijn?
    • Waar ga je de posters ophangen? Hier staat een complete lijst van alle posterplekken.
    • Welke informatie is belangrijk om erop te zetten?
    • Kijk hier voor een poster-checklist.
  • Email De commissaris intern kan jouw activiteit meer aandacht geven door deze expliciet te vermelden in de activiteitenmailing. Mail hiervoor naar intern@a-eskwadraat.nl. Als je andere commissies of leden wilt mailen, overleg dan eerst met het bestuur.
  • Flyers Wanneer, hoeveel, welk formaat, waar en aan wie ga je ze uitdelen/neerleggen?
  • Borrels Wanneer, en wat ga je doen? Let wel op: Je bereikt een beperkte groep mensen die waarschijnlijk toch al op de hoogte van je activiteit zijn!
  • TV-scherm in de kamer Je kunt je activiteit langs laten laten flitsen op het scherm in de A–Eskwadraatkamer. Wil je dat jouw poster op dit scherm komt? Stuur dan een mailtje naar promocie@a-eskwadraat.nl met je poster.
  • Vakidiootartikel Hiermee bereik je enorm veel leden, maar vraag de redactie naar de mogelijkheden
  • Krijtbord Schrijf er iets moois op en zet hem ten tijde van je activiteit bij de kamer!
  • Mailings Naar studenten of medewerkers, in overleg met het bestuur.
  • Praatjes bij colleges In overleg met het bestuur.
  • Spandoek
  • Twitter
  • Mond-tot-mondreclame
  • Eigen promotiekanaal Doe eens gek, als je op een unieke manier je activiteit weet te promoten trek je eerder de aandacht!

Denk goed na over de promotiekanalen! Ga je je doelgroep er mee bereiken? Bespreek dan met je commissie wie er voor welk kanaal verantwoordelijk is en wanneer er actie moet worden ondernomen.