De tocht der tochten
De tocht der tochten
< Hoofdpagina
Voorlopige tussenstand (24/4/2012, dag 225)
Pos. Naam Score (#kroegen)
1 Stella 146 (113)
2 Leslie 138 (108)
3 Willem 127 (96)
4 Roel 94 (67)
5 Sjoerd 91 (67)
6 Tom 91 (65)
7 Nina 74 (64)
8 Franziska 56 (38)
9 Ellen 53 (41)
10 Abe 41 (30)

Volledig overzicht in Excel
Bezochte kroegen op een kaart

Kroegenmarathon

Om haar eerste Lustrum groots te vieren heeft de AfterpartCie wederom een briljante activiteit bedacht: de Kroegenmarathon. Deze activiteit duurt maar liefst een jaar lang. Maar eerst ter zake: wat houdt deze individuele kroegentocht in? Waarschijnlijk is dit het handigst uit te leggen aan de hand van de spelregels...

Waar en wanneer?

Alle en slechts alle kroegen in de gemeente Utrecht tellen mee, dus ook die in Leidsche Rijn, Vleuten, De Meern en Haarzuilens. Restaurants, kantines en snackbars zijn geen kroegen, clubs tellen wel. Dit ter beoordeling aan de AfterpartCie. De wedstrijd duurt van 13 september 2011 0:00 tot en met 12 september 2012 23:59 - de dag dat vijf jaar geleden de AfterpartCie door A-Eskwadraat werd erkend.

Puntentelling

Voor elke kroeg die een deelnemer bezoekt krijgt deze deelnemer 1 punt. Er moet welke tenminste ook één drankje worden genuttigd. Het opnieuw bezoeken van eenzelfde kroeg levert in principe geen extra punten op. Wel kunnen er bonuspunten worden gescoord door bepaalde kroegen op bepaalde momenten te bezoeken onder zekere voorwaarden.

Bonuspunten

Hoe bonuspunten kunnen worden gescoord zal bekend worden gemaakt per e-mail aan deelnemers die staan ingeschreven op de site. Er is een eerste bonuspuntenregeling:
  • Eet kaas (als) in De Vooghel. Dit levert eenmalig 1 bonuspunt op. Foto verplicht!
  • Vanaf 13-10-2011 is aanwezigheid op een (mede) door A-Eskwadraat georganiseerd feest, een bonuspunt.
  • Er zijn te verdienen eenmalig 10 punten voor iedereen die in Liverpool met Arnoud een biertje drinkt.
  • Je verdient eenmalig één punt met het bezoeken van de kroeg van de week. Als je al in één van deze kroegen bent geweest, kun je er nogmaals heen voor het bonuspunt. De eerste kroegen van de week zijn:
    • 21 november - 27 november: Vroom
    • 28 november - 4 december: Vingerhoed
    • 5 december - 11 december: Vooghel
  • Per november krijg je drie punten voor actieve deelname aan een door de AfterpartCie georganiseerde activiteit. Dit ter beoordeling van de AfterpartCie. Een deelscore kan ook worden gegeven. Een voorlopige lijst van activiteiten waarvoor de regel geldt:
    • eind november 2011: Kroegenmarathon Inhaalkroegentocht
    • medio december 2011: OV-Kroegentocht naar het koude Noorden
    • 20 februari 2012: Excursie naar het Escher Museum mét Afterparty
    • 13 september 2012: Kroegenmarathon Afsluitingsceremonie
    Schrijf ze in je agenda!
  • Er zijn elke maand drie punten te verdienen met de maandopdracht, indien uitgevoerd binnen de kalendermaand. De eerste opdracht:
    • December: bezoek kroegen waarvan de namen beginnen met de letters A, F, T, E, R, P, A, R, T, C, I en E. Stuur voor het einde van de maand een lijst van de kroegen die je wilt opvoeren voor de kroegentocht, met daarbij de datum dat je ze (in december!) hebt bezocht en de beginletters. Creativiteit wordt aangemoedigd, maar houdt het geloofwaardig. De eerste die de opdracht uitvoert en instuurt krijgt nog een extra punt hiervoor.
  • Elke deelnemer die op Suit Up Day, 13 oktober 2011, in pak naar de kroeg gaat, krijgt daarvoor één punt. Dit punt kan slechts éénmaal worden gescoord, en K-Sjot telt als kroeg.
  • Elke priemdag dat een deelnemer tenminste één kroeg bezoekt, krijgt deze één bonuspunt. Genoemde kroeg mag reeds eerder bezocht zijn (dan scoort de deelnemer alleen het bonuspunt en geen algemeen punt voor de kroeg), en per priemdag kan maximaal één bonuspunt worden gescoord via deze regel. Priemdagen zijn dagen met een dagnummer dat priem is, waarbij 13/09/2011 dag één is, en de dag om 12 uur 's nachts wisselt. Voorbeeld: 1 oktober 2011 is dag 19 en dus een priemdag. Na 12 uur 's avonds is het 2 oktober en dag 20, dus geen priemdag meer.
    Voor diegene die de eerste 72 priemgetallen niet uit hun hoofd kennen (foei!!):
Datum Priemgetal
Wed 14 Sep 11 2
Thu 15 Sep 11 3
Sat 17 Sep 11 5
Mon 19 Sep 11 7
Fri 23 Sep 11 11
Sun 25 Sep 11 13
Thu 29 Sep 11 17
Sat 01 Oct 11 19
Wed 05 Oct 11 23
Tue 11 Oct 11 29
Thu 13 Oct 11 31
Wed 19 Oct 11 37
Sun 23 Oct 11 41
Tue 25 Oct 11 43
Sat 29 Oct 11 47
Fri 04 Nov 11 53
Thu 10 Nov 11 59
Sat 12 Nov 11 61
Fri 18 Nov 11 67
Tue 22 Nov 11 71
Thu 24 Nov 11 73
Wed 30 Nov 11 79
Sun 04 Dec 11 83
Sat 10 Dec 11 89
Dag Priemgetal
Sun 18 Dec 11 97
Thu 22 Dec 11 101
Sat 24 Dec 11 103
Wed 28 Dec 11 107
Fri 30 Dec 11 109
Tue 03 Jan 12 113
Tue 17 Jan 12 127
Sat 21 Jan 12 131
Fri 27 Jan 12 137
Sun 29 Jan 12 139
Wed 08 Feb 12 149
Fri 10 Feb 12 151
Thu 16 Feb 12 157
Wed 22 Feb 12 163
Sun 26 Feb 12 167
Sat 03 Mar 12 173
Fri 09 Mar 12 179
Sun 11 Mar 12 181
Wed 21 Mar 12 191
Fri 23 Mar 12 193
Tue 27 Mar 12 197
Thu 29 Mar 12 199
Tue 10 Apr 12 211
Sun 22 Apr 12 223
Dag Priemgetal
Thu 26 Apr 12 227
Sat 28 Apr 12 229
Wed 02 May 12 233
Tue 08 May 12 239
Thu 10 May 12 241
Sun 20 May 12 251
Sat 26 May 12 257
Fri 01 Jun 12 263
Thu 07 Jun 12 269
Sat 09 Jun 12 271
Fri 15 Jun 12 277
Tue 19 Jun 12 281
Thu 21 Jun 12 283
Sun 01 Jul 12 293
Sun 15 Jul 12 307
Thu 19 Jul 12 311
Sat 21 Jul 12 313
Wed 25 Jul 12 317
Wed 08 Aug 12 331
Tue 14 Aug 12 337
Fri 24 Aug 12 347
Sun 26 Aug 12 349
Thu 30 Aug 12 353
Wed 05 Sep 12 359

Punten claimen

Een punt kan slechts worden verkregen indien binnen 72 uur na het einde van het cafébezoek (liefst eerder) een melding ervan wordt gemaild naar afterpartcie-kroegen@a-eskwadraat.nl, met daarin de namen van de aanwezigen, de datum en de naam van de kroeg. Indien een deelnemer of groep deelnemers een kroeg bezoekt die nog niet eerder door een deelnemer is bezocht, dient ook het adres te worden bijgevoegd.

Het is verplicht aannemelijk te maken dat het kroegenbezoek heeft plaatsgevonden, door bijvoorbeeld foto's in te sturen, getuigen te noemen of een paraaf van de barman te scoren.

Administratie

De reeds door deelnemers bezochte kroegen zullen op een openbaar te bekijken Google Maps-kaart worden bijgehouden. De gescoorde punten en tussenstand zullen in een openbaar te bekijken spreadsheet worden bijgehouden.

Arbitrage

De AfterpartCie besluit in het geval van onenigheid of onduidelijkheid over de regels. Stuur bij fouten inde administratie, op- of aanmerkingen een e-mail naar afterpartcie-kroegen@a-eskwadraat.nl. Indien de regels ingrijpend veranderen zal dit bekend worden gemaakt via deze website en gemaild naar deelnemers die staan ingeschreven op de site.

Een melding die te laat komt zal door de AfterpartCie worden overwogen, maar tenminste bestraft worden met een opgeheven vinger.

Uitslag

De deelnemer die aan het einde van het jaar het meeste punten heeft gescoord, wint de individuele competitie. Bij gelijke stand wint de deelnemer met de meeste kroegen. Bij (ook) een gelijk aantal kroegen zal door de AfterpartCie een beslissingswedstrijd worden uitgeschreven. Vanaf 1 september 2012 wordt de stand niet meer openbaar bijgehouden om spanning op de uitslagenavond te creëren, en op 13 september vanaf 0:00 vindt de prijsuitreikingsborrel plaats.

Groepscompetitie

Naast de individuele competitie komt er ook nog een groepscompetitie. De regels hiervoor zullen binnenkort bekend worden gemaakt.